5 کاری که انسان های بسیار باهوش انجام می دهند
مطالب روز

هرچه بیشتر مغزمان را با واقعیات، اشکال و تجربه ها پر کنیم، جای کمتری برای ایده ها و افکار جدید داریم. مثل همه افراد دیگر حس می کنیم باید بیشتر و بیشتر یاد بگیرید. ولی نیاز به یادگیری هیچ وقت متوقف نمی شود. دنیا در حال تغییر است و هر روز ایده های جدیدتری پیدا می شوند؛ ادغام آنها در زندگی تان شما را متعهد نگه می دارد. روش های زیر روش هایی هستند که برای باز نگه داشتن ذهن استفاده می شوند.

1. صدای درونی خود را ساکت کنید

5 کاری که انسان های بسیار باهوش انجام می دهند

2. با خودتان استدلال کنید

اگر نمی توانید صدای درونی تان را ساکت کنید، پس حداقل از آن به نفع خودتان استفاده کنید. هر وقت می شنوید که صدای درونی شما با حرف های گوینده تناقض دارد، دیدگاه دیگری برگزینید. به مغزتان همه دلایلی که گوینده می تواند حق داشته باشد و شما اشتباه کنید را گوشزد کنید. در بهترین حالت شما ذهنتان را به اطلاعاتی که منتقل می شود باز می کنید. در غیر این صورت، حداقل قوه استدلال خود را تقویت کرده اید.

3. کنجکاوانه رفتار کنید

5 کاری که انسان های بسیار باهوش انجام می دهند

4. هسته واقعیت را بیابید

هیچ مفهوم یا نظریه ای از آسمان نمی افتد. بخشی از یک مفهوم مبسوط همیشه مبتنی بر واقعیت است. حتی اگر ایده ای را نمی پذیرید، حداقل باید واقعیت کوچکی که به آن ریشه داده است را شناسایی کنید. مثل یک کارآگاه عمل کنید و برون یابی خود را بسازید. بدین ترتیب شما مهارت های استنتاجی خود را افزایش داده و حتی می توانید مفهوم را بیش از مطرح کننده آن، ارتقا دهید.

5. بر روی پیام تمرکز کنید نه بر روی پیام آور

5 کاری که انسان های بسیار باهوش انجام می دهند


نظرات شما عزیزان:

حسن
ساعت8:38---27 دی 1391
سلام وبلاگ زيباي داري خيلي جالبه اميد وارم موفق باشي راستي با مرام سري به وبلاگ فقيرانه ماه هم بزن نظرتو بده ممنون ميشم باز هم سر ميزنم به يادتان هستيم به يادمان باشيد مهندس علي بخشي

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:5 کاری که انسان های بسیار باهوش انجام می دهند , :: 8:12 :: نويسنده : s2s m2m

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان sv'vld و آدرس shahinm2m2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 222
بازدید کل : 80535
تعداد مطالب : 139
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1